Kauppaehdot
- Osto
- Hinnat
- Rahti
- Aitoustodistukset
- Takuu
- 100 päivän palautusoikeus
- Palautus
- Arvonlisäveroa ei peritä EU-maiden yrityksiltä
- Maksu luottokortilla
- Pankkisiirto
- PayPal
- Laskulla
- Osamaksulla
- Virhe toimituksessa
- Kuljetusvahingot
- Lievä kakkoslaatu
- Mukautetut ja erikoistilaukset
- Lunastamatta jääneet paketit
- Salassapito ja henkilötietojen käsittely
- Evästeet
- Lahjakortin käyttöehdot
- Yhteydenotto
Hinnat
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron, rahtikulut (katso alla kohta ”Rahti”) ja mahdolliset tullimaksut. Tuote toimitetaan alla mainituissa maissa vapaasti vastaanottajan osoitteeseen. Pidätämme oikeuden valuuttakurssien muutoksista tai mattojen maailmanmarkkinoista johtuviin hintojen muutoksiin.
Rahti
Tarjoamme aina vähintään yhden ilmaisen toimitustavan.
Kaikki tuotteet toimitetaan UPS/FedEx:n välityksellä. Emme valitettavasti voi toimittaa tuotteita postilokero-osoitteisiin.
Jos haluat nähdä muita maita koskevat toimitusehdot, valitse maa tästä:
Toimitusehdot koskien toimituksia Suomi
UPS - Perustoimitus
Peruspaketit toimitetaan työpäivinä klo 9.0017.00.Toimitus tapahtuu antamaasi osoitteeseen.
UPS ei takaa, että kuljettaja ottaa sinuun puhelimitse yhteyttä sovittuna toimituspäivänä.
Toimitusaika 2 - 5 päivää*
* Toimitusaika koskee tilauksia, jotka on tehty arkipäivinä ennen klo 14.00 (2PM CET).
Viikonloppuisin tai klo 14.00 jälkeen tehdyt tilaukset lasketaan alkaviksi seuraavasta työpäivästä.
Tilaus toimitetaan, kun olemme vastaanottaneet täyden maksun. Jos maksat kortilla, saamme maksun heti. Jos maksat pankkisiirrolla, maksun saaminen vie yksi tai kaksi päivää pidempään.
Aitoustodistukset
Vakuutamme, että toimitettu matto on käsin solmittu ja se vastaa CarpetVista.com-sivustossa olevaa kuvausta. Jokaisen tilauksen yhteydessä lähetetään allekirjoitettu aitoustodistus.
Takuu
Kaikille ostamillenne tuotteille myönnetään luonnollisesti myös takuu. Takuu on voimassa 1 vuoden alkaen tuotteen toimitusajankohdasta. Jos asiakas vetoaa takuuoikeuteensa ja käy ilmi, että vika/virhe on aiheutunut ulkoisesta tekijästä eikä siis kuulu takuun piiriin, lankeavat mahdolliset korjauskulut asiakkaalle. Valtuuttamamme henkilöt tulevat ratkaisemaan, onko vika/virhe seurausta tuotteessa olevasta valmistusvirheestä vai onko se aiheutunut sellaisesta ulkoisesta tekijästä, jolle tuote on altistettu vasta sen jälkeen, kun se on toimitettu asiakkaalle. Asiakas vastaa rahtikuluista, jos hän vetoaa takuuoikeuteensa.
100 päivän palautusoikeus
Yksityishenkilönä sinulla on 100 päivän avokauppa. Voit palauttaa mattosi 100 päivän kuluessa ja saat rahasi takaisin. Maton on oltava alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön. Matto on pakattava samalla tavalla kuin se oli pakattu vastaanotettaessa. Tarkemmat tiedot löytyvät kohdasta "Palautus". Tarjoamme palautusvapaan toimituksen kaikille tilauksille alueella Suomi varmistaaksemme, että asiakkaat ovat 100 % tyytyväisiä ostokseensa. Lisätietoja on kohdassa "Palautus".
Palautus
Jos haluat palauttaa maton, sinun on ensin otettava yhteyttä meihin saadaksesi Sinä olet vastuussa siitä, että matto saapuu meille vahingoittumattomana. Varmista, että matto on hyvin paketoitu.
Kun palautus on saapunut, palautamme maksamasi summan samalle kortille tai tilille, jolla tilaus oli maksettu. Jos palautus saapuu ilman asianmukaista palautuslomaketta, palautamme tuotteet asiakkaan kustannuksella.
Arvonlisäveroa ei peritä EU-maiden yrityksiltä
Muualla kuin Ruotsissa ALV-rekisteröidyt yritykset, joilla on voimassa oleva EU:n ALV-tunnus, eivät joudu maksamaan arvonlisäveroa. Internet-sivustollamme esitetyt hinnat sisältävät ALV:n. Se vähennetään loppusummasta siirtyessäsi kassalle, kun olet ollut kirjautuneena tai rekisteröitynyt. Toimitamme tuotteet vain yritykselle rekisteröityyn osoitteeseen. Voit tarkistaa oheisella linkillä, onko ALV-tunnuksesi voimassa:
Maksu luottokortilla
CarpetVista.com käsittelee luottokorttimaksut turvallisesti yhteistyössä Klarnan, DIBSin, Handelsbankenin, Visan, MasterCardin ja American Expressin kanssa.
Maksu luottokortilla on asiakkaalle turvallista. Korttisi tiedot eivät välity myyjäyritykselle. Ne lähetetään pankkiisi salattuina DIBSin välityksellä. Pankkisi vakuutus suojaa sinua, jos korttiasi veloitetaan väärin. Vakuutus suojaa myös sellaisissa tapauksissa, joissa myyjäyritys on asetettu selvitystilaan tai konkurssiin. Pankki katkaisee maksutapahtuman, jos epäillään, että korttia käytetään väärin/luvattomasti. Tämän vuoksi on tärkeää noudattaa ohjeita ja antaa vaadittavat tiedot tarkasti.
Pankkisiirto
Jos et halua käyttää luottokorttia, voit siirtää maksun suoraan tilillemme. Tällöin sinun on siirrettävä koko kauppasumma tilillemme 5 päivän kuluessa, muussa tapauksessa tilaus vanhenee. Anna tilausnumerosi aina maksua suorittaessasi. Lähetämme maton heti, kun olemme vastaanottaneet maksun.
Laskulla
Jos sinulla on suomalainen henkilötunnus tai yritystunnus, voit valita maksutavaksi laskun. Laskulla on 30 päivää maksuaikaa (0 € palvelumaksu). Laskutuksemme käsittelee Klarna, joten jos sinulla on laskuun liittyvää kysyttävää, ota yhteyttä Klarnaiin puhelimitse numeroon 09-425 997 70. Kun valitset kassalla maksutavaksi laskun, hakemuksellesi tehdään tavanmukainen luottotarkistus, mikä tarkoittaa sitä, että Klarna käy läpi luottotietosi. Maksumuistutusten yhteydessä perimme lakisääteisen € 5 maksun sekä korkolain mukaisen viivästyskoron. Jos lasku päätyy perintään, kustannuksiin lisätään perimistoimiston kustannukset ja maksut.
Osamaksulla
Yhteistyössä Klarnain kanssa voimme tarjota sinulle mahdollisuuden jakaa maksusi osiin. Tarjoamme sinulle useita maksuvaihtoehtoja, joista voit itse valita sopivimman. Jäljellä olevan velan voit tietenkin maksaa missä vaiheessa osamaksua tahansa. Kaikki Klarnain Osamaksulla-palvelun kautta tekemäsi ostokset kootaan kuukausittaiseksi luottolaskuksi. Teet osamaksuhakemuksen kassalla ostosi yhteydessä. Kassalla valitset maksuvaihtoehdoksi Osamaksulla sekä halutun osamaksutyypin. Saat heti tiedon, onko hakemuksesi hyväksytty, ja voimme käsitellä ostoksesi välittömästi. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit palata kassalle ja valita vaihtoehtoisen maksutavan. Jos ostoksesi arvo ylittää € 100, Klarna lähettää sinulle tilisopimuksen kotiin allekirjoitettavaksi. Tarkista, että tietosi ovat oikein ja palauta allekirjoitettu sopimus vastauskirjekuoressa. Lue lisää yleisistä tiliehdoista osoitteessa
Virhe toimituksessa
Mikäli toimituksessa on tapahtunut virhe tai toimitettava tuote on virheellinen tai vioittunut tai toimitettujen tuotteiden määrä on virheellinen, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Virheistä on ilmoitettava kohtuulliseksi katsottavan ajan kuluessa.
Kuljetusvahingot
Ilmiselvistä vahingoista on ilmoitettava suoraan FedEx/UPS/DHL:lle heti toimitusta vastaanotettaessa. Piilevistä kuljetusvahingoista on ilmoitettava suoraan FedEx/UPS/DHL:lle heti sen jälkeen, kun ko. vahingot havaitaan.
Lievä kakkoslaatu
Lievän kakkoslaadun tuotteissa on pieniä puutteita tai vikoja, jotka näkyvät tuotteen kuvauksessa.
Mukautetut ja erikoistilaukset
Jos sinua kiinnostaa tilata suurempia määriä ja/tai mukautettuja nimikkeitä, ota yhteyttä B2B-tukeemme osoitteessa b2b@rugvista.com saadaksesi lisätietoja sen osalta, mitä voimme tehdä. Tässä tapauksessa, toimitamme erillisen sopimuksen molempien osapuolten allekirjoitettavaksi ja hyväksyttäväksi. Pidä mielessäsi, että mukautetuilla ja erikoistilauksilla on pidempi toimitusaika ja veloitamme 30 % ei-palautettavan ennakkomaksun sopimuksen allekirjoituksen jälkeen. Tämä ennakkomaksu tulee suorittaa, ennen kuin voimme edetä ja tilata nimikkeet toimittajiltamme. Kaikki tilaukset tulee maksaa täysimittaisesti, jos ja kun matot ovat varastossa, ennen kuin mitään voidaan toimittaa varastoistamme.
Lunastamatta jääneet paketit
Jos tilattuja mattoja ei vastaanoteta tai ne palautetaan meille, koska asiakas ei ole useiden toimitusyritystenkään jälkeen ollut ottamassa niitä vastaan, veloitamme siitä 395 SEK, mihin sisältyy hallintokuluista koituva arvonlisävero. Asiakkaan erikoistilauksen mukaan toimitetut tuotteet veloitetaan täydestä arvostaan.
Salassapito ja henkilötietojen käsittely
Kun jätät tilauksen tai rekisteröidyt asiakkaaksi, joudut antamaan henkilötietosi. Rekisteröityessäsi asiakkaaksemme ja tilatessasi tuotteitamme hyväksyt, että säilytämme antamasi tiedot voidaksemme täyttää velvoitteemme sinua kohtaan. Taataksemme mahdollisemman korkeatasoisen palvelun dokumentoimme myös kaikki yhteydenotot ja keskustelut, joita käymme kanssasi.
CarpetVista.com ei luovuta henkilötietojasi ulkopuolisille. Henkilötietolain mukaan sinulla on oikeus tarkistaa, mitä tietoja olemme sinusta tallentaneet. Mikäli rekisteröimämme tiedot ovat virheellisiä, puutteellisia tai epäasianmukaisia, voit pyytää, että tiedot korjataan tai poistetaan kokonaan. Tällaisessa tapauksessa pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Evästeet
CarpetVista.com käyttää evästeitä parantaakseen sähköisen kaupankäynnin sujuvuutta. Evästeitä käytetään muun muassa ostoskorisi sisällön käsittelyyn sekä sisäänkirjautumiseen. Käytämme myös evästeitä (cookies), joilla mittaamme ja optimoimme markkinointimme tehokkuutta. Mikäli selaimesi on asetettu olemaan hyväksymättä evästeitä, et kykene jättämään tilausta internetissä. Evästeiden eston voi helposti lopettaa muuttamalla selaimen asetuksia.
Lahjakortin käyttöehdot
Lahjakorttia voi käyttää vain CarpetVistan tuotteiden ostamiseen. Voit käyttää vain yhden lahjakortin kerrallaan.
Lahjakortti on voimassa lahjakorttiin merkittyyn päivämäärään asti, ja se myös raukeaa kyseisenä päivänä.
Jos ostat lahjakortilla maton ja päätät palauttaa sen, saat tilalle toisen lahjakortin. Uuden lahjakortin arvo vastaa maton arvoa, josta on vähennetty palautuksesta aiheutuneet kustannukset.
Jos edellisessä ostossa ei ole käytetty koko lahjakortin arvoa, voit käyttää ylijäänyttä osaa maton ostamiseen. Jos kuitenkin ostat maton, jonka arvo ylittää lahjakortin arvon, loppusumma on maksettava tilisiirrolla.
Lahjakorttiin kannattaa suhtautua kuin käteiseen, koska myös sillä on rahallista arvoa. Säilytä lahjakorttia varmassa paikassa. CarpetVista ei vastaa hävinneistä, varastetuista tai vioittuneista lahjakorteista.
CarpetVista varaa oikeuden muuttaa lahjakortin käyttöehtoja milloin tahansa sekä ryhtyä harkintansa mukaan tarvittaviin toimiin, mukaan lukien lahjakortin peruuttaminen, jos CarpetVista pitää sitä tarpeellisena. Se ei vaikuta asiakkaan laillisiin oikeuksiin.